Novavox: 200 % enemmän liikennettä hakukoneesta 4 kuukaudessa

Novavox tarjoaa yksilöllisia kuulonsuojaus ratkaisuja eri tilanteisiin, kuten nukkumiseen, teollisuuteen, moottoripyöräilyyn, sekä musiikkiin. Olimme ennestään jo keskittynyt asiakkaan kanssa hakukonemainontaan, mutta kesäkuussa huomasimme, että hakukoneesta tuleva orgaaninen liikenne on heikkoa.

Hakukoneoptimoinnin lähtökohta ja toimenpiteet

Novavoxin sivuilla ei oltu aiemmin keskitytty hakukoneoptimointiin, jonka huomasimme heti alkukartoitusta tehdessä. Etenkin avainsanojen valinnassa ja käytössä oli paljon kehitettävää, jonka vuoksi sivusto sijoittui heikosti yritykselle tärkeillä ja haetuilla avainsanoilla. Keskityimme projektissa myös teknisiin kehityskohtiin, kuten sisäiseen linkitykseen, nopeuteen ja teknisten virheiden korjaamiseen. Jatkuvan sisällöntuotannon avulla sivulle ollaan lisätty ja tullaan lisäämään lisää hakukoneoptimoitua sisältöä yhdessä asiakkaan kanssa.

Käytetyt palvelut:

Hakukoneoptimointi
Avainsana-analyysi

Tulokset

Alkuraportissa teimme kattavan avainsana-analyysin, jonka avulla löysimme yritykselle tärkeimmät avainsanat, joilla eri välilehtiä lähdettiin optimoimaan. Teknisen optimoinnin ja sisällön optimoinnin jälkeen tuloksia alkoi näkyä varsin nopealla aikataululla heinäkuun alussa.

Avainsana-analyysin avulla löydetyt tärkeimmät avainsanat nousivat hakukoneen etusivun ulkopuolelta ensimmäiseksi tai toiseksi. Heinäkuun-lokakuun aikana sivulle tuli hakukoneesta kolminkertaisesti liikennettä (2575 kävijää) verrattuna samaan ajankohtaan edellisvuonna (871 kävijää).

Asiakkaan kommentit

”Yhteistyö Team3:n kanssa on ollut helppoa ja joustavaa. Yritykselle tärkeiden avainsanojen sijoitusten kehittyminen on näkynyt verkkoliikenteen lisääntymisen toimesta suoraan myös Novavoxin myynnissä ja yhteydenottojen määrässä. Team3:n nopea, avulias ja osaava tiimi tuo myös jatkuvasti uusia kehitysideoita myynnin edistämiselle.”

-Johan Wikström / Novavox Oy Ab toimitusjohtaja