Helsinki Wellness Center tarjoaa laadukasta hierontaa, fysioterapiaa ja muita hyvinvointipalveluita useassa eri toimipisteessä pääkaupunkiseudulla. Team3 on auttanut Helsinki Wellness Centeriä verkkonäkyvyyden kanssa jatkuvana palveluna, ja tulokset ovat kovia.
Hyödynnetyt palvelut
- Hakukoneoptimointi
- Sivuston suunnittelu
- WooCommerce -lahjakorttipohja
- Google- ja somemainonta
”Team3 avulla olemme saaneet vietyä näkyvyytemme verkossa täysin uudelle tasolle. Yhteistyö Team3:n kanssa on vauhdittanut kasvuamme huomattavasti.”
– Egor Semenkov, Toimitusjohtaja
Lähtökohta
HWC on aiemmin hoitanut aktiivisesti omaa markkinointiaan, mutta toiminnan kasvaessa heräsi tarve toimintojen ulkoistamiselle. Yhteistyökumppaniksi valikoitui Team3 Oy, kustannustehokkaiden ratkaisujen, palvelun ketteryyden ja kommunikaation sujuvuuden vuoksi.
Projektin alussa haasteena oli suurehko hakusanamainontabudjetti, jonka kutistamisella ei kuitenkaan havaittu eroja yhteydenottojen määrissä.
Kilpailutilanne
Hakukoneoptimoinnissa oli myös parantamisen varaa, sillä ala on varsin kilpailtu. Sivusto ei sijoittunut kärkeen juurikaan tärkeimpien palveluiden hauilla ja ylivoimaisesti suurin liikenne tuli mainonnan avulla. Sivusto oli itse rakennettu WordPressin päälle ja pohjat olivat kunnossa, mutta pientä säätöä myös ulkoasuun oli tehtävissä.
Ratkaisu
Helsinki Wellness Centerin kanssa yhteistyössä lähdettiin kehittämään palvelua neljän osa-alueen kautta:
- Hakukoneoptimointi
- Sivuston suunnittelu
- WooCommerce -lahjakorttipohja
- Google- ja somemainonta
Hakukoneoptimoinnissa lähdettiin hyvin pitkälti nollista. Tavoitteiden asettamisen jälkeen keskityttiin muutamiin tärkeisiin hakusanoihin, joita tehostamalla sivusto olisi paremmin asiakkaiden ja hakukoneiden saavutettavissa. Alusta alkaen keskityttiin tarkoituksellisesti perusasioihin, kuten avainsanojen sisällyttäminen otsikoihin ja metatietojen kuntoon laittaminen.
Hakusanamainonnalla poistettiin pitkä lista huonoja hakusanoja, jotka käyttivät päiväbudjetin loppuun kohderyhmään kuulumattomilla klikeillä.
Edellämainitut olisivat suurilta osin hukkaan heitettyjä resursseja, jos linkkien kohde eli kotisivut eivät toimi moitteettomasti. Saman aikaisesti kehitettiin kevyesti sivuston ulkoasua ja asiakaspolkua yrityksen ilmeen ja brändin mukaisesti.
Tulokset
Jo ensimmäisen kahden kuukauden jälkeen tulokset puhuvat puolestaan kun liikennemäärät olivat nousseet +65%. Sivustolla vierailee hakukoneen hakutulosten kautta tällä hetkellä noin 98% enemmän kävijöitä kuin lokakuussa 2020 ja mikä tärkeintä, kaikki nämä palveluiden hauilla. Tämä on aiheuttanut merkittävän positiivisen muutoksen yhteydenottojen ja varausten kohdalla.
Myös kaikki muut sivuston toiminnan tärkeät mittarit, kuten uudet käyttäjät, istunnon keskimääräinen kesto ovat nousseet selvästi. Helsinki Wellness Centerillä ollaankin oltu erittäin tyytyväisiä kehitykseen ja työn tulokseen.
”Meille tärkeää on tulosten lisäksi se, että yhteistyökumppanimme on helposti tavoitettavissa ja kommunikaatio on avointa. Team3:n kanssa tämä toteutuu todella hyvin.”
– Egor Semenkov, Toimitusjohtaja
Helsinki Wellness Center lyhyesti
2017 perustettu kasvava hyvinvointipalveluita tarjoava yritys. Tärkeimmät palvelut ovat hieronta, fysioterapia ja osteopatia. Keskittynyt erityisesti laadukkaaseen asiakkaiden palveluun ja ammatinharjoittajien hyvinvointiin. HWC:llä on usea toimipiste pk-seudulla.