Määritä kotisivuillesi tavoite

Ennen sivuston visuaalisen ilmeen suunnittelua tulee miettiä mitä sivuilta halutaan, eli mitkä ovat sivuston tavoitteet. Tavoitteet saadaan määriteltyä käytännössä syistä, miksi sivut ollaan tekemässä.

Yrityksen verkkosivuille on usein päätavoite ja alatavoitteet. Yleinen tavoite verkkokaupalle on luonnollisesti tuotteiden myynti, normaaleille sivustoille yhteydenotto, mutta myös esimerkiksi luottamuksen hankkiminen. Varsinkin aloittavilla yrityksillä luotettavan näkyvyyden hankkiminen verkossa on avainasemassa. Luotettavuutta tukee itsessään jo esimerkiksi sivujen suojaus, josta voit lukea lisää täältä.

Seuraavaksi tulee miettiä, millainen sivusto tukee näitä tavoitteita. Nämä asiat käydään läpi yksilöllisesti, koska eri yrityksillä on eri tavoitteet sivustonsa parissa. Verkkokaupoilla on luonnollisesti hyvin erilaiset tavoitteet verrattuna yrityksiin, jotka pitävät kotisivujaan ns. virtuaalisena käyntikorttina.

Asiakaspolun rakentaminen

Asiakaspolulla tarkoitetaan verkkosivuilla sitä, mitä kautta halutaan asiakkaan kulkevan verkkosivuilla, jotta päädytään lopulta haluttuun Call to Actioniin – on se sitten yhteydenotto tai palvelun suora osto sivuilta.

Asiakaspolkuja on usein useita, sillä sivuston tavoitteitakin on yleisesti useampi. Nämä on hyvä pitää mahdollisimman selkeinä, ettei asiakas hyppää kesken pois ladulta turhautuessaan.

Asiakkaiden käyttäytymisen seuraamiseksi sivustolla on usein käytössä jokin analytiikkatyökalu, kuten Google Analytics. Jos huomataan, että asiakaspolku tyssää tietyllä sivulla, on tärkeää reagoida ja tehdä muutoksia sen parantamiseksi. Jos sivustosi kerää tietoa asiakkaan käyttäytymisestä sivustolla, tai edes kävijämääriä, muistathan antaa sivustolla kävijöille mahdollisuuden vaikuttaa siihen, mitä tietoja heistä saa kerätä.

Brainstormataanko yhdessä?

Voidaan yhdessä miettiä mitä sivustolla tulee olla, ja millä tavalla ne halutaan sivustolle esiin. Voimme antaa ehdotukset tutustuessamme yritykseenne, mutta lopulliset päätökset tehdään yhdessä. Voit myös antaa ohjat täysin meidän käsiin – sillä Team3:n tarkoituksena on loppupeleissä tehdä kaikki mahdollisimman helpoksi asiakkaille.

Sovitaan etäpalaveri, tai tule konttorillemme kahville. Käydään yrityksesi tarpeet läpi, ja rakennetaan tavotteita tukevat verkkopalvelut.

Kuule totuus kotisivuistasi

Mittaa kilpailukykysi verkossa.

Valitse ilmainen SEO kartoitus, jos haluat tietää kotisivujesi optimoinnin perusasiat – tai valitse suoraan kevyt raportti (350€) joka sisältää:

  • Sivuston nykytila-analyysi
  • Hakusana-analyysi
  • Muutostyöehdotukset